Tuesday, June 8, 2010

ေရွ႕သို႔သာ ခ်ီတက္ခဲ့ေသာ က်ေနာ္ (သို႔) က်ေနာ္၏ အမွတ္တရ ျဖစ္ရပ္မ်ား

“ ထိုင္ထားမယ္ ”
ေဆးရံုေဆာင္အ၀င္တံခါး၀မွ ေထာင္က်တဦး(ေထာင္အေခၚ-၈-မွတ္)၏ ေအာ္သံေၾကာင့္ ေဆးရံု ေဆာင္အတြင္း႐ိွ အထိမ္းသိမ္းခံေက်ာင္းသားမ်ား ေရာက္႐ွိသည့္ ေနရာမွာ ထိုင္လိုက္ၾကတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ဆိုေတာ့ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၿပီး ဒူးနွစ္လံုးေပၚလက္တင္ လက္ေပၚ နဖူးတင္(ေထာင္ပံုစံ) ထိုင္ရတာေပါ႔။ ခိုးၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေထာင္ပိုင္၊ေထာင္မႈးနဲ႔အဖြဲ႕၀င္လာတာကိုေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ေထာင္မႈးက က်ေနာ္ တို႔အားလံုးကို အေဆာင္ေပၚ တက္ပါဆိုလို႔ က်ေနာ္တို႔ အေဆာင္ေပၚတက္ အေဆာင္ထဲမွာ တမလင္ေခြၿပီး ဒူးႏွစ္ဖက္ေပၚ လက္တင္၍ (ေထာင္ပံုစံ) ခါးဆန္႔ၿပီး တန္းစီ ထိုင္ လိုက္ၾကတယ္။ ေထာင္ပိုင္နဲ႔အဖြဲ႕ လိုက္တက္လာၿပီး ေက်ာင္းသား(၁၀)ေယာက္ အထုပ္အပိုးေတြ ျပင္ထားပါ ခဏေန လာေခၚမယ္လို႔ ေျပာၿပီး ျပန္ထြက္သြားၾကတယ္။

က်ေနာ္တို႔အားလုံး တေယာက္မ်က္ႏွာတေယာက္ ၾကည့္လိုက္ၾကတယ္။ ဘာသေဘာလည္းေပါ႔။ ဘာမွန္းမသိပဲ ပစၥည္းေတြေကာက္ သိမ္းေနရင္း ေဆး႐ံုေဆာင္ စားဖို တာ၀န္က် ေထာင္သားတဦး က လူလစ္တာနဲ႔ ကျပာကရာ ေျပးတက္လာၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ လြတ္ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာေတာ့ က်ေနာ္ တို႔ အားလံုး ေပ်ာ္သြားတယ္။ ႐ုတ္တရက္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သိပ္ မယံုခ်င္။ ေနာက္ တစ္နာရီ ေလာက္ ၾကာေတာ့ ေထာင္မႉးေရာက္လာၿပီး အထုပ္အပိုးေတြထားခဲ့ လူေတြပဲ လိုက္ခဲ့ဆိုလို႔ လိုက္ သြားၾကတယ္။ ေဆး႐ံုေဆာင္ တံခါးကို ျဖတ္လိုက္ေတာ့ ခါတိုင္းလို အျခားေထာင္သားေတြ သြား လာေနတာမေတြ႕ရ။ အေဆာင္ ႏွစ္ခုၾကားက ဘုရားနားေရာက္မွ ေထာင္သား အားလံုး အေဆာင္ ထဲ ေရာက္ေနၾကတာကို သိလိုက္ရတယ္။ အေဆာင္ႏွစ္ခုၾကားက ျဖတ္ေလွ်ာက္လာၿပီး ေထာင္ ပိုင္ ႐ံုးခန္းေ႐ွ႕ ေရာက္ေတာ့မွ ေထာင္ပိုင္ရဲ႕ စကားေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ တကယ္ လြတ္မယ္ ဆိုတာ ေသခ်ာသြားတယ္။ ” သားတို႔ ေနာက္ဒီကိုျပန္မလာနဲ႔ကြာ၊ ေထာင္ဆိုတာ မင္းတို႔ ေတြအတြက္ မေကာင္းဘူး” ။

ႏွစ္ေယာက္တတြဲ လက္ထိပ္ခပ္ထားတဲ့ က်ေနာ္တို႔ကို ေထာင္အျပင္ထြက္ဖို႔ တံခါးအနီးမွာ ခဏ ရပ္ေနရတယ္။ ေထာင္တံခါး လည္း ဖြင့္ေရာ က်ေနာ္တို႔ကို ေစာင့္ေနတာက အျပာေရာင္ အခ်ဳပ္ကား ၊ စိတ္ထင္ထားတာက မိသားစုေတြ ရဲေဘာ္ရဲဖက္ ေတြ ႀကိဳေနၾကမယ္ေပါ႔ ။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ေစ နံရံေလးဖက္ရဲ႕အျပင္ကို ေရာက္ေတာ့ ေခါင္းေတြ ၾကည္လင္လာတယ္လို႔ ခံစား မိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အခ်ဳပ္ကားႀကီး သယ္ေဆာင္ရာ ေနာက္ လိုက္ပါခဲ့ရတဲ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ၿမိဳ႕နယ္(မ၀တ)႐ံုးေရာက္မွ ဆင္းလိုက္ ရၿပီး၊ အသင့္ျပင္ထားတဲ့ အခန္းထဲကို ၀င္ခဲ့ရတယ္။ အခန္း၀ ေရာက္ေတာ့ အခန္းထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕မိဘမ်ား ေရာက္ ႏွင့္ေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္ လူႀကီးအခ်ဳိ႕။ က်ေနာ္တို႔အတြက္ ေပးထားေသာ ထိုင္ခုံမ်ားမွာ ၀င္ထိုင္လိုက္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ေ႐ွ႕ မလွမ္းမကမ္းမွာ စားပြဲအ႐ွည္တလံုးကို အျဖဴေရာင္အခင္း ခင္းထားၿပီး အလယ္တည့္တည့္မွာေတာ့ ပန္း အိုးတလံုး တင္ထားတယ္။ (ပန္းအိုးထဲမွာ ဘာပန္းေတြ စိုက္ထားသည္ကို မမွတ္မိ) ။

အတန္ၾကာမွ စစ္၀တ္စံုႏွင့္ ပုခုံးမွာ အပြင့္ အခက္ေတြနဲ႔ ဗိုလ္မႉး (နံမည္ မမွတ္မိေတာ့)နဲ႔ တိုက္ပံုအက်ႌ၀တ္ လူႏွစ္ေယာက္ စားပြဲ႐ွည္ႀကီး၏ ေနာက္တြင္ ေနရာ ယူလိုက္တယ္။ စစ္ဗိုလ္က အလယ္ထိုင္ခုံမွာ ထိုင္ၿပီး တိုက္ပံုအက်ႌ၀တ္ လူႏွစ္ေယာက္ က ေဘး တဖက္ တခ်က္ဆီမွာ ၀င္ထိုင္ လိုက္ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မိန္႔ခြန္းေတြ ေခၽြတာေပါ႔၊ ဘာေတြေျပာသြားလည္းဆို တာကို စိတ္မ၀င္စားခဲ့မိလို႔လား မသိ ဘာမွကို မမွတ္မိေတာ့။ အဲ တခုေတာ့ မွတ္မိေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို မတ္တတ္ရပ္ၿပီး လက္ေျမာက္ခိုင္းတယ္။ သေဘာကေတာ့ မိဘေတြကို က်ေနာ္တို႔ လက္ထိပ္ခတ္ ခံထားရတာကို ျပတယ္။ ေနာက္ သူတို႔ ဟာ ေမတၱာ ဂ႐ုဏာ စိတ္ထားၿပီး လႊတ္ေပးမယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ကို ႏိုင္ငံေရး ဆက္မလုပ္ေတာ့ပါဘူးဟု ကတိေပးရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာရင္း က်ေနာ္တို႔ကို ၾကည့္၍ ေစတနာ႐ွင္ေလသံနဲ႔ သားတို႔ ေနာက္ကို ဆက္မလုပ္ေတာ့ဘူး မဟုတ္လားလို႔ ေမးတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ဘာမွျပန္မေျပာ ေ႐ွ႕မွမိဘမ်ားက ေခါင္းညိတ္ျပလို႔ က်ေနာ္တို႔လည္း ေခါင္းညိတ္ျပ လိုက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ အသံထြက္ မလာျခင္းကို သေဘာ မေတြ႕သူ စစ္ဗိုလ္က က်ေနာ္တို႔ထဲမွာ အသက္အႀကီး ဆံုးျဖစ္တဲ့ က်ေနာ့္ကို အားလံုးကိုယ္စား မင္းေျပာကြာ ဆိုၿပီး က်ေနာ့္ကို ေျပာခိုင္းတယ္။ က်ေနာ္လည္း ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို အေတြး ေပါက္လာလို႔ ေျပာခ်လိုက္တယ္။ ဟုတ္ကဲ့ က်ေနာ္ ေနာက္ကို ဆက္ မလုပ္ေတာ့ ပါဘူးေပါ႔ ။ အေတာ္ေလး သေဘာက်သြားပံု ရတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို ခတ္ထားတဲ့ လက္ထိပ္ေတြ ျဖဳတ္ခိုင္းတယ္။ သူတို႔ေ႐ွ႕ကို ေခၚၿပီး လက္မွတ္ထိုး ခိုင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပန္လြတ္ေပး လိုက္တယ္။

က်ေနာ့္အေျပာကို သေဘာေတြ႕သြားတဲ့ စစ္ဗိုလ္ကို ျပန္ေတြ႕ျဖစ္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္ ေထာင္က လြတ္ၿပီးေနာက္ က်ေနာ္ ဆက္လုပ္ေနတာက အျမင့္ဆံုး ႏိုင္ငံေရးျဖစ္တဲ့ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ က်ေနာ္ ကတိတည္စြာပဲ ႏုိင္ငံ ေရးကို ေရွ႕သို႔သာ ဆက္လက္ လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာ ျပခ်င္ပါရဲ႕ ။

ၿငိမ္းစု(June 7, 2010)

No comments: