Thursday, March 5, 2009

အႏွစ္ ၁၅ဝ ျပည့္ မႏၱေလး အေဝးက ေပးစာတေစာင္

၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၅ ရက္။

ကိုဟိုဒင္းေရ-
အုတ္က်စ္ေက်ာ္ေအး မႏၱေလး၊ အင္ၾကင္းၾကာအံု ရတနာပံု ဆိုတဲ့အတုိင္း ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၂၁ ခုႏွစ္မွာ မင္းတုန္းမင္း တည္ခဲ့တဲ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးဟာ မၾကာမီ လပိုင္းအတြင္းမွာပဲ အသက္ ၁၅ဝ ျပည့္ေတာ့မယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ျပန္စဥ္းစားမယ္လုပ္လိုက္ တာနဲ႔ပဲ ေခါင္းထဲမွာ မန္းေတာင္လက္်ာ ပတ္ပ်ိဳးလိုဟာက အစ ၿမိဳ႕မ ဆရာၿငိမ္းရဲ႕‘နန္းၿမိဳ႕ေတာ္’သီခ်င္း၊ ဆရာလင္းေခး လုလင္ရဲ႕ ‘မန္းရ တနာပံုေနျပည္’သီခ်င္း စတဲ့ သီခ်င္း သံေတြကို ၾကားေယာင္လာၿပီး မန္းရာျပည့္ ပြဲေတာ္ႀကီးကို လည္း ျပန္သတိရလာမိတယ္ဗ်ာ။ ဟုတ္တယ္၊ ရတနာပံု မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို တည္တာ အႏွစ္တရာ တင္းတင္းျပည့္တဲ့ အထိမ္းအမွတ္ ပြဲေတာ္ႀကီးကို ေျပာတာပါ။
တကယ္ေတာ့ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္ ဆိုတာဟာ အိမ္ေစာင့္ အစိုးရလို႔ေခၚတဲ့ ဗမာျပည္ရဲ႕ ပထမဆံုး စစ္အစိုး ရ လက္ထက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမအစိုးရ တက္လာမယ့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို မက်င္းပ ရေသးပါဘူး။ က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ မႏၱေလး အႏွစ္တရာျပည့္ကို အေစာဆံုး စိတ္ဝင္စား၊ ေဖာ္ထုတ္ သူဟာ ေ႐ႊကိုင္းသားလို႔ ကေလာင္နာမည္ယူထားတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးေသာဘိတပဲဗ်။ သူက အေစာ ႀကီး ကတည္းက ဒီကာလကို ႀကိဳတြက္ၿပီး မႏၱေလးဆိုတဲ့ စာအုပ္ႀကီး တအုပ္ကိုလည္း ျပဳစု၊ လူထုသတင္းစာကေနလည္း လံႈ႔ေဆာ္ေနတာ။ အဲဒီတုန္းက ဆရာႀကီး ဦးသန္းထြန္းတို႔၊ ဦးေက်ာ္ရင္တို႔ မႏၱေလးကို မေရာက္ၾကေသးဘူး။ ဆရာေတာ္က ဒီလို တင္ လိုက္ေတာ့ ႐ွိေနတဲ့ ဆရာႀကီး ေ႐ႊျပည္ ဦးဘတင္တို႔လို ျမန္မာပညာ႐ွိႀကီးေတြကလည္း ပါဝင္ၾက၊ တကၠသိုလ္ ျမန္မာစာဌာနလို ဟာက သိုင္းဝိုင္းၾကနဲ႔ အဲဒီေခတ္ အဲဒီအခါက ဗမာျပည္မွာ အႀကီးက်ယ္ဆံုးလို႔ ဆိုရမယ့္ မန္းရာျပည့္ ပြဲေတာ္ဆိုတာႀကီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ တာပဲဗ်။ မႏၱေလး ေတာင္ေျခမွာ၊ အဲဒီတုန္းက ဘာမွ အသံုးမျပဳတဲ့၊ အခု တိရစၧာန္ဥယာဥ္ လုပ္ထားတဲ့ ကြက္လပ္ႀကီးမွာ ခြန္ႏွစ္ရက္၊ ခြန္ႏွစ္လီ က်င္းပတာ။ ဒိအယင္ကေတာ့ ဒီကြင္းႀကီးထဲမွာ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၱီရဲ႕စ်ာပနပဲ က်င္းပဖူးတယ္။

ဒီ ပြဲေတာ္ႀကီး က်င္းပတယ္ဆိုေတာ့ မႏၱေလးသားေတြအဖို႔ ဂုဏ္ယူမဆံုး၊ ေမာ္မဆံုးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီတုန္းက မႏၱေလးမွာ အာဏာ ပိုင္ ျဖစ္ေနတဲ့ နမခေခၚ အေနာက္ေျမာက္တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ျမင္းဝန္မင္းဘုရားတည္၊ ျမင္းသားမ်ား ေကာင္းမႈဆို တာမ်ိဳး ႏွမ္းျဖဴးတာေပါ့ဗ်ာ။ ဖြင့္ပြဲမွာ တိုင္းမႉးက ဖြင့္လွစ္တယ္ထင္ပါရဲ႕။ တကယ္လုပ္ၾကတာ၊ ပင္ပမ္းၾကတာကေတာ့ ၿမိဳ႕လူႀကီးေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕ လူထုေတြပါ။ ဘာပဲေျပာေျပာ သူတို႔ ပင္ပမ္းရက်ိဳးနပ္တယ္လို႔ ဆိုရမယ္ ထင္ပါရဲ႕၊ ပြဲႀကီး ၿပီးသြားေတာ့ အားလံုးပဲ ေက်နပ္အားရ ျဖစ္သြား ၾကတယ္။ ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာပဲ ဒီအေၾကာင္းကို မႏၱေလးသားေတြက ၿမိန္ေရ ယွက္ေရ ေျပာေလ့ ႐ွိၾကတယ္။ သူတို႔က လူတေယာက္ ရဲ႕အသက္အေၾကာင္းေျပာရင္ သူက မန္းရာျပည့္ က်င္းပတဲ့ႏွစ္မွာ ေမြးတာ၊ မန္းရာျပည့္ ၿပီးေနာက္တႏွစ္မွာ ေမြးတာ စသျဖင့္ ၫႊန္းတတ္ ၾကတယ္။ ဒါ့အျပင္ လူနာမည္ေတာင္ ရာျပည့္လို႔ မွည့္သူေတြ မနည္းဘူး။ ေအာ္- မႏၱေလးဆိုတာကလည္း ဗမာျပည္သမိုင္းနဲ႔ ဗမာျပည္သားေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ သူ႔ထူးျခားခ်က္နဲ႔ သူ႐ွိေနတာကိုးဗ်။ ျမန္မာမႈရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕အခ်က္အျခာ၊ ဗမာျပည္ဗုဒၷဘာသာဝင္ေတြရဲ႕အဓိကရၿမိဳ႕ႀကီး စတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကို လူေတြက ေပါ့ေပါ့ဆဆ ခ်ီးျမွင့္ထားၾကတာမွ မဟုတ္တာကလား။ ဗမာတႏိုင္ငံလံုး သူ႔ကြၽန္ဘဝေရာက္ၿပီး ျမန္မာမႈ၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈေတြ အၿခိမ္း ေျခာက္ခံရခ်ိန္မွာ ဒီေနရာကေန ေတာင့္ေတာင့္တင္းခံၿပီး “သူ႔ကြၽန္မခံ၊ မ်ိဳးမာန္မခ်၊ မက်သူ႔ေအာက္” ဆိုသလို အမ်ိဳးသား အလံကို လႊင့္ထူခဲ့တဲ့òမိ႔၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈေရး၊ ဘယ္ဖက္က ျဖစ္ျဖစ္ ဂုဏ္ယူစရာေတြနဲ႔ ျပည့္လွ်မ္းေနတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးပါဗ်ာ။ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီသမားေတြက ဗမာႏိုင္ငံရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းပစ္လိုက္တဲ့ ေနာက္မွာ မႏၱေလးဟာ သူမို႔လို႔ ဒီလို သူ႔ဂုဏ္ သူ႔ျဒပ္နဲ႔ ေနႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ အိႁႏၵအျပည့္၊ တည္ၾကည္ ဂုဏ္႐ွိစြာ ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးဟာ အေ႐ွ႔ေတာင္အာ႐ွရဲ႕ နံပတ္တစ္ ၿမိဳ႕ေတာ္လို႔ ဆိုရမေလာက္ တိုက္ေတြတာေတြ၊ ဥယ်ာဥ္ေတြ ပန္းၿခံေတြ၊ ေလယာဥ္ကြင္းေတြ ပင္လယ္ ဆိပ္ကမ္းေတြနဲ႔ ႀကီးက်ယ္လာခဲ့ေပမဲ့ မႏၱေလးကေတာ့ မႏၱေလးပဲလို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ တသီးတျခား၊ ထူးထူးျခားျခား တည္႐ွိခဲ့ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း နန္းေတာ္ေ႐ွ႕ဆရာတင္က သူ႔ရဲ႕ ေ႐ႊမိုးၫို သီခ်င္းထဲမွာ “ရန္ကုန္မွာမျပတ္ေနပါတယ္၊ နတ္ျပည္ႀကီးလို႔ပဲ ဆိုၾက ပါစို႔၊ သို႔ေပမဲ့ ကိုယ့္ၿမိဳ႕ကိုယ္ေတာ့၊ လြမ္းေသးတယ္ ႐ိုး႐ိုးပဲဗ်ိဳ”လို႔ ေရးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒီၿမိဳ႕ႀကီး အႏွစ္ ၁၅ဝ ျပည့္တဲ့ အထိမ္းအမွတ္ကို နအဖ စစ္ဗိုလ္မ်ားက ေပယ်ာလကံ ျပဳထားၾကေလရဲ႕ ကိုဟိုဒင္း ေရ႕။ ဒီလူေတြဟာ အတိတ္နဲ႔ သူတို႔နဲ႔ ဘာမွမဆိုင္၊ ေ႐ွ႔ကလူေတြ ျပဳစုထူေထာင္ခဲ့တာေတြကို တန္ဖိုးမထား၊ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ တသီးတ ျခား သမိုင္းတရပ္ ထူေထာင္ႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆေနၾကေလသလား မသိပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕“ေနျပည္ေတာ္”ကလြဲၿပီး တျခားဘယ္ၿမိဳ႕ဘယ္႐ြာမွ ဂုဏ္မျပဳထိုက္၊ စာမဖြဲ႔ထိုက္လို႔ ယူဆေနၾကဟန္ တူပါရဲ႕ဗ်ာ။ သူတို႔အေနနဲ႔ (ၾကပ္ေျပးလို) ၿမိဳ႕ေတာ္တခုကို တည္ေဆာက္လိုက္တယ္ ဆိုတာနဲ႔ အဲဒီ ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ဂုဏ္ေတြျဒပ္ေတြ သူ႔အလိုလို ႐ွိသြားေရာလို႔ ထင္မွတ္ေနၾကသလား မသိပါဘူး။ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ၿမိဳ႕ဆိုတာ လည္း လူေတြလိုပဲ သမိုင္းကို ျဖတ္သန္း၊ စမ္းသပ္ခံၿပီးမွ ဂုဏ္တက္ၾက၊ ဂုဏ္တည္တံ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ မင္းေနျပည္ ျဖစ္ခဲ့ ဖူးတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြ မနည္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က မႏၱေလးလို အနီးဆံုး ေခတ္နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး လႈပ္႐ွားမႈႀကီးနဲ႔ ဆက္စပ္မိသြားတာမ်ိဳး မ ျဖစ္ခဲ့ၾကဘူးေလ။ ေ႐ွးေခတ္တုန္းက ပေဒသရာဇ္ မင္းတပါးဟာ မင္းေနျပည္ကို ေျပာင္းတယ္ဆိုရင္ ေနျပည္ေတာ္ အေဟာင္းကေန သူ႔ကို ျခားနားမွာ စိုးလို႔ အဲဒီ ၿမိဳ႕ကို ဖ်က္ထားခဲ့ေလ့ ႐ွိၾကတယ္။ မႏၱေလးက်ေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။ နန္းေတာ္၊ နန္းၿမိဳ႕႐ိုး စတာေတြ က လူေတြကို ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းေနခဲ့တဲ့ ဘဝေတြ မေမ့ဖို႔ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္မွာ သတိေပးေနသလို ထီးထီးမားမား က်န္ေနခဲ့တာ။ ဒီလို တည္႐ွိေနတာေတြက ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းလို လူကို “ေၾသာ္- မန္းအပ်က္တြင္ျဖင့္၊ ၾကငွန္းမက္လိုက္ရပံုက၊ ပုခန္းထြက္ တဲ့ၿပီး၊ အၾကမ္းဖက္ေရာ့ မဟဲ့လို႔၊ ငမ္းငမ္းတက္ သေရယိုေအာင္၊ နန္းဆက္အေမြကိုလဲ မွန္းမိတဲ့ျပင္”ေရးေစခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ နအဖ အစိုးရ လုပ္ေနတာနဲ႔ပဲ ေနာင္တခ်ိန္က်ေတာ့ ဗမာျပည္သားေတြရဲ႕သညာထဲမွာ သူတို႔ရဲ႕ၾကပ္ေျပးၿမိဳ႕ေတာ္ဟာ ဗမာျပည္ သားေတြကို သတ္ျဖတ္ညွင္းဆဲဖို႔ အမိန္႔ေတြထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕လို႔ စြဲမွတ္သြားမယ့္ အလားအလာေတြ ေတြ႔ေနရတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လည္း အေကာင္းဖက္က ျပန္စဥ္းစားရင္ နအဖ စစ္အုပ္စုကို ေနာက္ဆံုး ေခ်မံႈးႏိုင္တဲ့ ေနရာလို႔ ကမၺည္းတင္ႏိုင္တဲ့ ၿမိဳ႕မ်ား ျဖစ္မလားေပါ့။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ့္ ေခါင္းထဲမွာ ဝင္ေနတဲ့ ေမးခြန္းတခုက ‘ဒီေန႔ကာလမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေနျပည္ေတာ္ (ၾကပ္ေျပး)သားလို႔ လက္ မေထာင္ ဂုဏ္ယူတဲ့ လူရယ္လို႔ ႐ွိမွ႐ွိရဲ႕လားဆိုတာပဲ။ တျခားၿမိဳ႕သားေတြကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္ၿမိဳ႕သားလို႔ ဂုဏ္ယူေလ့ ႐ွိၾက တယ္ မဟုတ္လားဗ်။ အာဏာ႐ွိတဲ့ လူေတြအေနနဲ႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ဆိုတာကို ထင္သလို ဟိုေ႐ႊ႕ဒီေျပာင္း လုပ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ အဲဒီလို ေ႐ႊ႔ေလ ရာမွာ အဲဒီၿမိဳ႕ရဲ႕ ဝိဉာဥ္ကိုေတာ့ တပါတည္း သယ္မသြားႏိုင္ပါဘူး။ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ရန္ကုန္ကေန ၾကပ္ေျပးဆီ ေျပာင္းသြားေပမယ့္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ၊ ဗမာျပည္သားေတြရဲ႕ရန္ကုန္အေပၚ သံေယာဇဥ္နဲ႔ အေလးထားမႈ၊ ဒီၿမိဳ႕ႀကီးအတြက္ ဂုဏ္ယူမႈ စတာေတြဟာ ေဟာဒီ ေ႐ႊတိဂံု ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးနဲ႔ သူ႔ေျခရင္းမွာ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ ဗမာျပည္သားေတြအဖို႔ေတာ့ ရန္ကုန္ဟာ ရန္ကုန္ပါပဲ။ တကယ့္ကို မဟာရန္ကုန္ ျဖစ္ပါတယ္။ အလားတူပဲ၊ မႏၱေလးဟာလည္း မႏၱေလးပါပဲဗ်ာ။ မႏၱေလးသားေတြ ၿမိဳ႕ျပင္ေရာက္၊ တျပည္သားေတြျပည္တြင္းေရာက္၊ ဘယ္ လိုပဲ ကေျပာင္းကျပန္ေတြျဖစ္ျဖစ္ စိန္ေဗဒါ၊ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ ေလဘာတီ မျမရင္ ဘစသူေတြရဲ႕ ရင္ထဲအသဲထဲက မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးဆိုတဲ့ အျဖစ္ ကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ မေျပာင္လဲ ႏိုင္ပါဘူး။ ရာစုႏွစ္ တခုနဲ႔ တဝက္တိတိ ဗမာျပည္သားေတြရဲ႕ ခ်စ္သဲ ျဖစ္ေနခဲ့တဲ့ မႏၱေလးဟာ ေနာင္မွာ လည္း ခ်စ္သဲ ျဖစ္ေနအုန္းမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ေစာင့္ၾကည့္ပါ မိတ္ေဆြႀကီးရယ္။ ဘာမွ မေဝးတဲ့ တခ်ိန္က်ရင္ မႏၱေလးသားေတြဟာ ျပည္ေတာ္ဝင္ သီခ်င္းကို ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုတီး ၾကၿပီး သူတို႔ ၿမိဳ႕ကို သူတို႔ စိတ္ႀကိဳက္ တည္ေဆာက္ၾက အုန္းမွာပါ။
ဘယာေဘး ကြာေဝးၾကပါေစ။

ယာေတာကသာေျဗာ

No comments: